February 11, 2012

gemuk sering diejek.kesian ;')




makin lama makin gemuk
mungkin busy study , study makan , makan , makan, makan
maka badan pun naik macam di pam pam
bila makin gemuk ni ramai orang benci ,mula ada suara-suara mengejek
tanpa segan silu memberi gelaran-geleran jelek .
tapi takapa aku kena cekal. sangat tipikal heh. =-='
aku manusia juga sama macam korang ,dilahirkan debab sejak kecil,
diberikan kasih sayang sepenuhnya oleh opah  . bukan mama
aku ulang oleh opah @ nenek. semua orang maklum bila opah jaga dia akan jaga cucu dia double baik dari dia jaga anak dia dulu.
aku cucu manja aku mengaku. kecik-kecik nak makan apa semua opah bagi
asalkan berkhasiat.dulu aku tak pernah sentuh maggie, air gas,keropok2,cikedis ke.
waktu kecik pagi2 nasik ,petang malam nasik. bila dah besar mestilah selera aku berubah semua nak bantai fast food . dah hasilnya aku gemuk. sekarang nak tak nak aku kena ubah juga pola pemakanan . haritu berat aku dah turun banyak dah, bila minum jusmate 5 . sekarang naik balik semuanya gara2 pelawaan boyfriend aku yang terlampau baik ajak aku ke port paling aku suka iaitu mcd. T-T
sekarang aku dah bosan nak dengar ejekan2 sumbang. rasa rendah diri ,sakit hati benci, menyampah. ingat aku tak ade hati perasaan ke woi?

mujur boyfriend aku yang kecik tu sanggup terima aku seadanya =')
siapa kenal aku tahulah yang memang boyfriend aku tu kecik.

bila nak kurus? teringin nak pakai baju macam ni.

aku malas nak tampal gambar gemuk aku tu nanti ramai pulak muntah satu lori. so kita tunggu jelah nanti aku berubah pelan pelan. buat masa ni aku malas nak layan orang yang mengejek2 aku tu. tapi kalau kau baca blog aku ni  sukahati la nak terasa ke ape,sapa suruh ejek aku? kan padan muka kau. aku dah penat nak jaga hati orang hati aku ade korang peduli? =)

p/s: orang yang dapat melihat kecantikan seseorang dia tak tengok melalui mata tapi hati.

1 comment:

aReLaN said...

saya pon makin gemuk semenjak dua menjak ni.first time setelah sekian lama berat lebih 80 kg.tensennya.nak fit balik cam dlu.wuuuuuu...jom kuruskan badan