October 10, 2012

REVIEW IKHLAS FROM TUDUNG PEOPLE FANS :)

beberapa hari lepas cousin aku post satu gambar , gambar mereka bertiga keluar jalan-jalan sambil makan. mata aku tiba-tiba terfokus pada tudung bella yang cantik. macam pernah tengok.. macam tudung people !!! :O online shop kegemaran beta tu! ciskek aku berkata di dalam hati. dem.. mana pulak datang mood dramatik ni?


bella yang sebelah kanan :)


tudung people korang pernah dengar nama online shop ni?
okay bagi korang yang tak tahu, ni aku nak kasitahu.
tudungpeople atau shortform nya TP adalah sejenis tudung yang sangat sesuai untuk muslimah yang suka berfesyen tetapi dalam masa yang sama ingin menutup apa yang patut ditutup (auratlah maksud dia)


sekarang ni banyak online shop yang jual tudung,pashmina dan sebagainya tapi kebanyakan shawl lebih kurang atau serupa je, ada 2,3 butik online sahaja yang mempertaruhkan shawl jenama sendiri.  salah satunya tudung people lah.


APA KELEBIHAN TUDUNG PEOPLE BERBANDING YANG LAIN?
 
 
lebar.. YA  ianya lebar,labuh dalam masa yang sama trendy.
sesuailah untuk orang-orang yang berbadan besar macam aku ni errr yang badan tak besar pun boleh pakai okeh? *sengih*,bukan ke semakin besar tudung semakin rupawan anda jadinya? tak percaya?
nanti tengok gambar eah?
 
kedua warnanya sangat cantik, apa yang anda lihat tak berbeza sangat dengan warna asal(walau setelah bias flash kamera yang terang)
 
ketiga harganya yang affordable dan berpatutan. rm30 lebih ada rm 45 ada, rm 68 ada. rm68 ni meskipun ada yang kata boleh buat makan seminggu, korang kena buka minda dan tanya kat diri sendiri, adakah satu pembaziran jika membeli sesuatu yang boleh  menutup aurat dan memberi pahala (insyaallah)? compare dengan duit tu korang buat makan pergi tengok wayang , come on .. itu cuma keseronokan sesaat, tudung ni korang boleh pakai selagi ianya masih ada dengan korang,selagi keadaannya elok . :)
 
keempat tudung ni tak jarang, material dia bagus, lembut dan sejuk, ini adalah berdasarkan review pengguna lain .pengguna mana cakap?
nah baca link link kat bawah ni tau
 
 
 
 
 
okay cukup sampai 3 pengguna, takkan nak sampai pat belas ratus pengguna aku nak letak link kan? kehkehkeh.
 
haaaaa bawah ni gambar tengok ahh :)
 

 



haaa amekauu , labuh tak? ni pesen ko lilit sampat tercekik pun masih tutup dada uolzzz. marilah mentaati suruhan agama sambil merasa gorgeous.
APA? TAK NAMPAK BELAKANG? TAK TAHU LABUH KE TIDAK?
MEH TENGOK GAMBAR BAWAH NI.






 
LABUH enough is it? (sorry gambar copy, kualiti tak elok )
 
 
okay kalau boring dengan plain meh tengok design bawah ni
 
 
 
 
ni gambar lama masa promotioon pick up services .ni version kecik sikit :)
 
ni pun dah banyak kali lilit masih lebar dan panjang kan?
ekhemmm lap sikit air liur tu , aku tahu korang ternganga tengok modelnya yang lawa daripada shawlnya kan?
actually aku pun sama, mula-mula dulu sampailah sekarang juga ternganga tengok modelnya yang seindah-indah ciptaan tuhan,sampai rasa habis satu TP nak ku beli
but my purse doesn't come with agreement  (tiada duit)
sedang menunggu sang mama baik hati belikan barang sehelai dua (senyum).
ini adalah teknik perniagaan yang baik dari tudung people.
by the way nama dia fazrina,kalau tak silap aku dia salah seorang owner TP di malaysia(kalau tak silap,kalau silap maafkan saya) sebab kalau tak silap TP juga ada cawangan di singapore.
tapi tudung people punya servis memang bagus, cousin aku sendiri tak henti-henti nak membeli. tak percaya? meh nak tunjuk apa yang dia post kat wall aku
 
 
korang-korang yang baru tahu melalui post aku ni, kalau nak beli pergi lah grab cepat, sebab stok tudung tudung people amatlah terhad dengan sale macam goreng pisang panas, harap-harap bersabar dan gigit jari macam aku ni, terlambat order stok habis! :'). aku tak sabar nak tunggu next batch dia.
 
 
 
 
 
 
 
 
p/s: i'm tudung people big fans! :)
 
 
 
 
 

3 comments:

Unknown said...

owhh..baru tau..huhu thx ye :))

Unamn said...

welcome must try :)

Anonymous said...

weh ni maya aku berkenan ahh! Ko nak beli nanti kasitahu aku!