March 30, 2013

hari gembira , so called movie review for GI joe dan Olympus has fallen :)



this is just a short update  tentang aktiviti aku harini .  Harini kitorang celebrate birthday aku  27 march lepas. yup agak lewat sikit sebab dia busy kerja . Jadi kami putuskan pergi keluar dekat  tempat aku je. Alhamdulillah  , puas aku tengok wayang harini  .ceritanya ?  OLYMPUS HAS FALLEN  dan GI JOE





serius aku cakap  kedua dua cerita ni macam ada kaitan tau?  aku tak sempat tengok tadi samaada producer dia sama atau tak tapi aku anggap diorang ni sekutu la kot.  Antara yang aku perasan diorang ada mention pasal DMZ, SECRET SERVICES , NORTH KOREA, NUCLEAR , PAKISTAN .


aku bukan nak paranoid tapi yerlah macam ada sesetengah pihak cakap ,  filem barat biasalah ada agenda . they pretend to be hero all the time.  filem bagi aku ibarat cermin.  Apa yang diorang ni filemkan sedikit sebanyak dapat mempengaruhi minda penonton.  Diorang nak bagi 1 dunia tengok filem diorang   mestilah diorang tunjukkan yang baik-baik pasal diorang. kalau ada apa pun yang jahat mesti sikit je . aku tak berapa setuju la part yang dia kutuk timur tengah tu. kalau korang nak tahu korang kena tengok sendiri filem Olympus has fallen tu .  Untuk plot  , memang boleh dipuji . 100% suspen je aku rasa. korang bayangkan tadi sampai aku nak buang air kecil pun tahan punya la tak sanggupnya melepaskan babak-babak filem tu  :3  *una memang seorang yang tak senonoh hahahaha! *


GI joe mengisahkan tentang unit pertahanan /askar khas untuk mengawal keselamatan Negara yang telah dianiaya oleh seseorang yang boleh menyerupai rupa presiden. ok cukup dah tak boleh bagi lebih-lebih.

Gi joe ni  best cuma aku lebih suka Olympus has fallen sebab Berjaya membuatkan aku ternganga  selama beberapa ketika sebab dek terlampau khusyuk.  overall aku kasi la dua dua filem ni 5 bintang. buat apa nak kedekut bintang sangat? bintang kan banyak kat langit  ye tak?

wallah ..  menganggap ini adalah kek harini jadi aku hehe ;D

thanks to you yang belanja :)




ohh untuk sesi menjamu selera harini aku makan pizza je tu pun orang belanja . hehe terima kasih awak. esok aku nak baiki handphone   aku yang dah nak jahanam ni .
mohon korang doakan  uncle tu baik hati  macam uncle x ;)


No comments: