April 1, 2013

I phone , blackberry dan samsung. mana satu favourite korang?

My blackberry start buat perangai beberapa bulan lepas.  trackpad  (button tengah) selalu freeze . bila dah freeze selalu jugak la aku tension sebab nak text orang susah, bbm tak boleh, update status bbm tak boleh .Biasalah phone, meskipun smartphone itu kategori smart namun ironinya bila dia start buat masalah , dia Nampak lebih bodoh dari nokia. dahlah bateri pun berperangai huduh. huhuuuu ;')
 
 
Jadi aku rasa nak beli phone yang aku dah lama suka, dan tak pernah tergugat top 1 dalam hati aku selama-lama nyaaa!
 
I PHONE.
 
 
 
Samsung tu aku bukan tak suka , dari segi teknologi aku boleh puji Samsung
kira apps dalam Samsung boleh dikatakan boleh menyaingi apple . namun sedarkah anda kuasa apple?
 
besar kan? hurmm tapi kalau tak dapat I phone Samsung camni pun okay hahaha sorry dah start dah perangai lalang ;p
 
 
Apple menarik di mata aku kerana  rekabentuk dia. Tak kiralah berapa ramai haters Apple ni ada tapi  Apple ni macam trend setter bagi pesaing-pesaing nya ;)Samsung pulak figure luar dia tak berapa cantik, kadang-kadang phone terlalu besar . nak simpan kat dalam poket pun tak muat . Dan lagi 1 , aku tak berapa suka handphone berwarna putih. 
Tapi orang  macam aku pakai yang mana mampu ye tak? kalau tak mampu pakai I phone pakai je la Samsung janji boleh guna.  Opss pasal blackberry?
blackberry ni aku suka figure dia .. sukaaaa sangat cuma biasalah setiap phone ade lemahnya. Aku tak suka  masalah trackpad dan selalu kena reboot . tak boleh tengok youtube dan nak search susah sikit la. cuma dari segi typing msg  tiptop! :) . Aku boleh taip message sambil pejam mata je :)
 
 
Sorry blackberry  mungkin saya terpaksa menduakan awak nanti, cepat atau lambat saya terpaksa  ;')
 


No comments: