October 26, 2014

Tahniah Amir and Get Well Soon Pakngah!

2014 has been the toughest year of our family and most likely the happiest too.
Dugaan dan kegembiraan adalah sama banyak . Mula mula aku nak ucapkan tahniah kepada newleyweds 
Amir my lovely brother(cousin) and his wife kak lynn yang cantik jelita (ni puji ni harap harap dapat duit raya tahun depan ekekeke :D) . Sorry tak dapat hadir. sepatutnya aku hadir semalam tapi ada halangan pulak. takpelah tak perlu aku ceritakan panjang lebar dekat sini. dah jenuh 2 hari dah aku buat dosa memberi carutan tanpa henti kepada beliau di dalam hati. Beliau adalah Project Manager kami. 
Dia adalah punca kenapa aku tak dapat hadir semalam. okay enough with the makian. tak elok maki maki ni una. kata sempena maal hijrah nak berubah ? macam mana nak jadi perempuan melayu terakhir macam ni?





okay , melalut.

begini ceritanya ..

tahun ni dah dua sepupu aku bertukar status, seorang sepupu perempuan yang dah khawin awal mac haritu dan seorang lagi sepupu lelaki yang baru bertukar status semalam. Dua dua sepupu ni aku sangat rapat waktu kecik kecik dulu. diorang la kawan kawan aku pun aku mana ada kawan lain *nangis dalam gua*
Ada sesetengah orang tak berapa rapat dengan sepupu kan? tapi family kami tak sepupu adalah manusia yang paling rapat dengan kami. ikatan kami ni sangat sangat kuat . dah macam unbreakable vow dah. ala unbreakable vow yang snape dengan mak draco malfoy buat dalam cerita harry potter tu. ekekeke melampau sangat pun. taklah actually memang kami rapat.Mungkin sebab mak ayah kami semua dah rapat jadi kami pun turut sama rapat. Aku rasa aku pernah cerita dalam entry entry sebelum ni kot, amir ni adalah satu satunya abang sepupu aku. aku anggap macam abang kandung dah. Rahsia dia masa kecik kecik dulu ada dalam poket tau! jadi bila tak datang semalam mestilah aku sedih. Jujur la aku nangis. nangis gembira tu ada nangis sedih tak dapat join sepupu yang lain pun ada gak.Dalam gembira semalam ada jugak sedihnya. 
Pakngah dan makngah  aku iaitu ayah amir (anak atuk aku merangkap abang kepada mama aku) dan mak amir tak dapat menyaksikan anak pertama mereka bertukar status. sedih kan ? sebab pakngah sakit kena admitted dekat ward so makngah kena jaga dia . dia sedar cuma belum boleh dibenarkan keluar lagi.So menurut cerita atuk aku yang pergi waktu amir akad nikah semalam, ada salah seorang sepupu aku call la makngah dengan pakngah nak bagitahu bahawa sekejap lagi amir dah nak akad nikah dah. Atuk aku cakap makngah dengan pakngah menangis. bila aku dengar cerita tu aku pun nangis.cengeng kan aku?  korang jangan tak tahu disebalik muka pembunuh bersiri aku ni, ada hati yang lembut selembut kapas ececey. Apa apa pun tahniah kepada amir dan kak lynn.  Dan kalau ada makcik pakcik yang terbaca entry ni, mohon jangan nak tanya soalan . kau bila lagi? hahahaha! aku tak mau khawin lagi oiii! 


Alhamdulillah i'm happy for both of you :D



gambar ni pecah pecah tapi aku tetap nak letak jugak eventhough aku tak ada dalam gambar. hehehe. tak pe minggu depan iollss datang k? mih mih mih! :D


my beloved pakngah. Get well soon pakngah! kami doakan pakngah cepat sihat ye ye ye?
dalam gambar ni mungkin hassan tengah tunjuk video atau gambar akad nikah amir.



khabarnya maklong paklong pun tengah tak berapa sihat.semoga semuanya dikurniakan kesihatan yang berpanjangan.

The greatest gift of all is my family..


" No matter where YOU go"
I won't be very far 
cause in my head i'll be right there
where you are 
Love has no distance baby love
Love has no distance baby , NO
not when it comes to YOU and me :) 



P/s : We will remain strong! :)


No comments: