February 14, 2015

tutorial dapatkan music free untuk iphone apps imovie,flipagram and etc semudah ABC




Hai lama rasanya tak buat tutorial . Jadi harini aku rasa nak buat tutorial.
trust me ... senang je. pejam mata je boleh buat .



Mula mula sekali korang haruslah mempunyai iphone,cable usb, dan laptop/desktop pc.

1) Download ITunes for pc . kalau korang pakai MacBook pro aku rasa dah tak payah download. dah ready semua dalam tu kan?


2)Pastikan library  korang ada banyak lagu . Kalau belum ada download je la lagu mana mana yang korang suka.




3)Connect iphone menggunakan usb ke port usb computer anda. Kemudian click button iTunes anda.

4)Perhatikan di screen iphone nanti dia akan Tanya "Trust this computer? "
so korang click la button trust. Lepastu automatic iTunes dalam computer di "sign in" atas account kita.



5) okay perhatikan benda ni. elok elok yea.. click kiri atas nanti dia akan keluar macam dekat bawah ni. Then korang click add file to library. Bila korang dah click nanti dia automatic keluar pop up macam biasa tu.. korang tinggal cari je music folder korang. Click la lagu mana mana korang nak. so dia automatic transfer masuk iTunes.



kalau macam aku punya.. mula mula lepas aku transfer tu dia tak terus keluar dekat library. aku kena cabut dulu usb, and then pasang balik baru lagu tu ada dalam iphone tu.


so lepas ni kalau korang nak buat clip video yang ada lagu ke apa ke.. tak payahlah susah susah nak beli lagu kat iTunes, guna je cara yang aku tunjuk kat atas okay?
sebenarnya haritu aku adalah Tanya seorang viner suam suam kuku ni tapi dah dia ni kedekut ilmu, so I figured out myself. Try and error banyak kali.aku Tanya dia sebab aku tengok ramai la insta famous pun edit video guna flipagram, iMovie. Aku nak sangat tahu cara dapat music free guna iMovie kan? tu yang aku cuba sampai Berjaya tu. Maybe ramai dah tahu kot pasal benda ni. Sebabnya dulu aku fikir nak import music kena pakai MacBook pro je. rupanya tak payah. asalkan ada laptop/ pc desktop pun cukup dah.


P/s: Kalau ada apa apa nak Tanya , drop by your comment okay? chow.


kejap lagi aku up satu entry cara edit video iMovie pulak :*

No comments: