March 11, 2015

laptop rosak poketku rabak

Hai ..
Dah 2 hari aku hidup tanpa laptop. Kesedihan dan kekosongan menyelubungi hidupku.
korang pun tahu kan betapa aku sayang si lembap tu ? Mungkin faktor kesihatan menyebabkan
Laptop kesayangan aku semakin uzur hari demi hari. Perlukah aku bawak dia berjumpa uncle x yang pernah "merawat" dia 3 tahun lepas? Kalau aku kira balik kos baiki laptop aku selama 6 tahun dia berbakti boleh dapat sebiji laptop yang serupa tau.. Mungkin ada lebih duit boleh buat makan dominos pizza. Aku tak tahu la option apa aku ada sekarang. Kalau format agak agak okay ke tak ye?

Mengikut analisa awal yang dibuat oleh aku sendiri masalah dia ni tak kronik mana pun.
Overheating + desktop gelap pada mode biasa je. Kalau guna safe mode boleh je bukak macam biasa cuma macam tak berfungsi dengan baik la kalau pakai safe mode. Ini semua salah aku gak. Tapi tak pe hidup ni kalau tak ada masalah bukan hiduplah nama dia. Aku boleh relaks  lagi ni pun sebab aku ada iphone. Ni aku update guna iphone. Kalau tak memang dah meroyan tahap perempuan sewel dah.  Aku plan nak beli macbook tapi tengok dululah. Mungkin lambat lagi. Aku masih menyayangi laptop compaq tua aku ni. Dah 6 tahun haruslah uzur.


Nampaknya terbantut la bussiness dan aktiviti penulisan aku. Segala manuskrip dengan proposal dalam tu.




No comments: