March 26, 2015

Pengalaman membeli dari goshop berserta tutorial




semalam semasa aku tengah mamai mamai ..aku dapat call dari kampung. oh atuk rupanya ni..
dia bersungguh sungguh call mintak belikan gergaji yang keluar kat bgoshop semalam. beginilah conversation kami semalam 


Atuk : kakak.. Atuk nak gergaji ni dalam tb ada tunjuk.. Cepat cepat ambik no !!!
Aku : (dalam keadaan mamai) no apa atuk??
Atuk : ni haa atuk tengok dalam tb go shop ni atuk nak talipon nak cakap tak reti. Kamu odar (order) la.

Aku : ohhh yelah nanti orang belikan..

Atuk : kamu talipon sekarang tauu..nanti dia antor ke rumah mak kamu atau rumah atok mana mana la senang

Aku : ye tuk..


so ni confirmation order aku dapat semalam . nanti tunggu barang sampai aku update kat bawah gambar barang tu atau buat entry baru. opss kantoi nama sebenar aku hahaha


bagi aku semalam adalah antara benda yang menghiburkan hati aku. kalau korang ingat balik macam mana rasa korang bila nampak toys waktu kecik dulu pastu tak sabar nak beli macam tu lah gelagat atuk aku semalam. 

atuk call dalam pukul 3 pukul 5 baru aku beli sebabnya aku tertidur. 5 lebih macam tu la.. aku beli pakai website je sebab aku ni kalau bab cakap dalam telefon dengan orang ni memang fail sikit. aku pun malas nak habiskan kredit aku. lagipun pakai website lagi senang tau. 



 caranya 

1) pergi ke laman web goshop ( url nya ialah goshop.com.my)
2) Sign up as a new customer (ala macam sign up facebook senang je)
3) Isi alamat rumah, nama penuh, no telefon.
4) Boleh cari barang yang nak dibeli tekan buy now atau add to chart.



extra tips 
1) Pastikan alamat rumah betul jangan bagi alamat jiran kang jiran plak yang 
    untung hahaha.
2) No telefon wajib letak , kalau apa apa senang dia call
3) Masa sign up tu , lepas kita daftar kena pergi email buat confirmation Pastikan guna email yang kita tahu password dan email tu aktif.
4)Masa beli tu ada option nak orang tu hantar ke rumah dan kita bayar masa depan pintu kita, bank transfer atau debit card. So aku pilih bank transfer mudah. untuk bank transfer boleh guna maybank2u sahaja cimb tak boleh.

update : nak tengok barang yang dah sampai? klik sini



p/s : benda ni atuk aku punya , alang alang dia suruh buat beli aku adalah info boleh bagi kat korang hehehe.Goshop ni trusted seller kepunyaan astro sebab tu aku beli. Maklong aku pun dah banyak kali shopping kat sini. 




1 comment:

Anonymous said...

Nak tanya kalau order dkt goshop berapa lama proses nya?tracking number tu dia bg setelah berapa hari proses order ye?