October 13, 2015

berjimat tapi membazir, halloween cupcakes and kisah kelakar ringkas seorang una






assalamualaikum hai.


banyak sangat benda jadi dalam tempoh 13 hari ini. sejak N dah quit her job to be a housewife aku terpaksa handle the whole outlet. dalam tempoh 13 hari ni. aku dah 2 kali terlepas station sampai kena jalan kaki balik.terlepas bas sampai makcik aku kena pick up aku kat midvalley. terlukakan jari sendiri dua kali sebab bukak botol flavour baru. berlari lari ke news mintak tolong ajay bukakkan botol jem dan banyak lagi kejadian pelik pelik dan ajaib.



hal memalukan diri sendiri tu takpayah cerita. memang hobi aku kot memalukan diri sendiri dalam keadaan separa sedar. macam contoh tadilah..


kitorang ada 
short meeting dekat sunway pyramid untuk person incharge and manager. 
aku ni spesis manusia tak boleh haus tau. aku mesti nak air. and percayalah bahawa aku sangat hebat bab bab bertukar selera disaat akhir. mula mula aku nampak dalam freezer tu ada air ice lemon tea favourite aku tu.


aku: wey beb, air ni aku nak beli berapa harga dia? 

fadhilah : krik krik (pot pet pot pet sembang dengan seetha)


aku : beb!!!!!



shahrul : rm3.80 . kau nak sumbangkan sale pada company ke?
aku : err aku haus malas nak pergi 7 eleven.

shahrul : kan ada cold storage?

aku: aku tak tahu kat mana benda tu. 


shahrul : ala kat hujung tu je..


sebab aku percaya kat beliau ni aku pun dengan laju je nak keluar dari situ.si fadhilah plak menyempit kat tempat aku . aku dah risau dah. 


aku : beb  tepi sikit tak muat ni! aku gemok! 

fadhilah : tak dengar sebab dia masih bebel bebel dengan seetha
 

untuk pengetahuan korang  benda benda camni memang selalu jadi kat aku. tak tahulah kenapa aku  ni clumsy ke apa. tapi bolehlah. hahaha




oleh sebab tempat tu sempit , aku hampir jatuh tersembam! gila bettei! aku dah la ada parut bawah dagu kesan 5 jahitan yang masih ngilu sampai sekarang. tak dapat nak bayang kalau aku jatuh betul2 tadi!


okay lepas je aku keluar dengan harapan jumpa cold storage makin lama makin jauh aku jalan.aku tak jumpa jumpa pun cold storage. oleh sebab tekak aku ngada ngada sangat haus dia..



aku pun ambik keputusan makan sangkaya je. okay korang faham tak sekarang beza dia ?


mula mula harapan gi cold storage nak jimat sebab air ice lemon tu mahal. sekali keluar pergi beli ice cream sangkaya signature yang harga dia rm10.60 tu.



jadi apakah functionnya aku susah susah jalan keluar tadi?


katakan sekarang? katakan! XD



tak cukup dengan tu lagi .mula mula aku rasa lepas balik nak tengok wayang citer rembat just do it.

tapi tiba tiba hati aku rasa cam hei jimatlah una.. bla bla bla


tapi bila sampai rumah.. aku terus order dominos pizza 2 box, tambah satu breadstick, tambah air pepsi . which cost me rm50.50



sekarang katakan wahai genius.. celah mana kau berjimat?



celah mana?



i am a real good procrastinor



really good at wasting my money on food and entertainment.



dan sekarang setelah 2 kotak pizza aku baru teringat bahawa selama ni aku tak pernah diet pun!


AH NAMA PUN DIET


D- DID
I - I
E-EAT 
T-THAT





oh ya. start khamis ni kitorang ada promotion untuk halloween cupcakes tau! nak tau meh datang outlet meh.



outlet kitorang ada 4 .( sunway pyramid,one utama,midvalley and pavillion)


orang yang duduk area bangsar south ke sila datang midvalley k? yang duduk memang tengah centre kl tu boleh pergi pavillion. orang petaling jaya datanglah ke sunway pyramid and orang damansara silalah ke ou..




there are more to come! XD



p/s: mujur hari raya haritu diorang tak buat design ketupat! 




 

1 comment:

Anonymous said...

What's up, for all time i used to check web site posts here in the
early hours in the morning, for the reason that i like to gain knowledge of more and more.


My web blog :: Stormfall Hack Android