October 23, 2015

Una Life Update : my true colour and nak cari kerja baru lagi ke?






things getting serious now. yelah, bila dah diberi responsibilities kau nak taknak kena deliver tugas tu. bukan senang nak puaskan hati SEMUA orang . nak nak orang macam aku ni. aku ni SALAH SATU JENIS MANUSIA yang DEGIL. 



yes, aku mengaku! 

tapi sejak dekat tempat baru ni aku try kikis kedegilan dan EGO tahap tinggi aku ni. perselisihan faham dekat tempat kerja memang benda normal. pergilah mana mana pun. mesti ada sorang manusia yang tak suka apa yang kita buat. alhamdulillah, setakat ni aku boleh control. walaupun sebenarnya beberapa hari lepas aku dah hampir hilang SABAR.


hampir je nak menunjukkan SIKAP SEBENAR yang tak berapa senonoh aku ni. 
setiap manusia ada split personality. at one side diorang akan nampak perfect, baik, bla bla
and the other side... they could be demon as well.



semua orang macam tu, takpayah bajet kau rare sangat. 


kadang aku tak paham jugak why the other human try so hard to makes the people who look nice soft and gentle to be a really cold blooded human ?


i mean hey... kau boleh cakap baik baik kan? kenapa kau perlu ambik method yang buat semua orang benci?


i just don't get it.


mula mula tu memang aku marah sangat. aku rasa macam dia nak bash aku je. why he need to do that? sedangkan dia ada freaking 5 hours with me but then he decide to tegur me OPENLY IN THE GROUP which is EVERYBODY could read that. i just want him to man up and talk to me right to my face. is that really hard to say that?


man... when it comes to work. Please tegur me directly face to face. i could accept others opinion.


sekarang marah pun dah redha. hoping he didn;t make the same mistake. aku pun malas nak simpan dendam . buat penat je dendam pasal benda tu. aku pun penat gak pujuk hati yang degil ni sebenarnya.



aku ni simple je. if you help me i will help you. 


be nice with me  i will be 1000 gazillion times nice to you. it's not that hard to be my friend isn't it?




lagipun aku tahu aku pun ada salah jugak. so kenapa nak menangkan ego sendiri kan? i will be better to buat kerja sendiri.. fokus kerja.. or maybe try cari kerja lain if dah tak happy kerja sini?


nak cari kerja lain sayang pulak. aku dah sayang kawan kawan kerja aku sebenarnya. sayang staff, but life must goes on kan?



tengoklah macam mana nanti.




p/s; talk to you later ;)


No comments: