December 11, 2015

job hunting lagi. kembali ke construction ke aku lepas ni?



hai korang
salam jumaat.
lagi beberapa hari je lagi aku akan meninggalkan outlet tersayang. sedih? adalah sikit.
aku rasa tempat ni banyak dah ubah aku. ubah aku jadi berani bercakap. kurangkan kadar awkward dalam diri aku ni. confident la senang cerita. banyaklah mematangkan aku. sebab responsibilty yang diberi tu kot. 



oh ya aku sekarang tengah keliru nak kembali ke cosntruction ke nak pergi bidang lain?
secara jujur pengalaman aku dengan construction boleh la. dekat 2 tahun jugak. nak kata expert tu taklah. tapi tahulah jugak sikit sikit tu.


aku tak minat construction sebenarnya . aku minat property, tapi nak masuk property susah sikit.
so pandai pandai la kan nak cari.


so here the list.


1)construction
2)sales and marketing
3)management


so 3 benda ni yang aku identify aku boleh buat. sales depend on product. aku sendiri kena yakin dengan produk tu baru boleh jual. kalau sendiri tak yakin macam mana ada orang lain nak yakin plak kan?




construction? aku kena brush up few skill, contohnya autocad,sketchup 3D.adobe .

benda benda ni penting untuk aku.


management? hurmm macam bidang kerja aku sekarang lah aku fikir 2,3 kali la jugak since aku perempuan dan bakal berkhawin entah bila maybe 2,3 tahun lagi. aku dah ada calon guys meskipun tak tahu beliau jodoh aku ke tak. beliau kata beliau tak suka aku tak ada masa di rumah.


so kena fahamlah kan?


jadinya. mana mana pun rezeki aku nanti aku redha jelah since aku pun dah gatal kaki nak travel sangat next year.


doa korang amat amatlah dialu alukan.


p/s: okay nak sambung cari kerja ni. XD


No comments: