December 8, 2015

single and move on? susah kan?



benda aku nak cerita kali ni adalah benda realiti  benda melibatkan perasaan.


masa sekolah dulu "K" bukan nama sebenar suka pada kawan dia nama dia "j" bukan nama sebenar

K dengan j ni kawan baik tak adalah rapat sangat tapi bolehlah kawan baik. K ni seorang budak perempuan yang suka dress up perempuan , tapiiiiii perangai dia spesis kasar sikit. tak adalah kasar sangat spesis hard to get lah orang cakap badan tak kurus tak gemuk. sedang sedang je. tapi dia rasa diri dia gemuk sebab dalam ramai ramai kawan dia je yang besar.



pernah dengar pepatah tak perempuan dengan lelaki tak boleh berkawan rapat sangat nanti salah seorang jatuh cinta? tak pu dua dua sekali jatuh cinta

cerita dia macam ni. K simpan perasaan suka dekat J dia taknak cakap sebab dia takut J jauhkan diri daripada dia. sebab sayangkan persahabatan tu dia diam je.

sampailah masing masing lost contact, K jumpa orang lain dan couple dengan orang tu. 
baru baru ni K break up dengan boyfriend dia . perasaan dia pada J?


dah tak adalah sebab dah lama kan.

baru baru ni K terjumpa J balik dekat media social lama diorang borak.


borak punya borak.. 

tiba tiba J cakap

"sebenarnya dulu aku suka kat kau. tapi aku malu nak cakap. takut kau reject aku... 

k: lah yeke dulu pun aku suka kat kau.. aku pun malu nak cakap.

J: ah kau perangai tak berubah , kau saja je kan nak kencing aku.. hahaha


k: tapi betulllahhhhh... buat apa aku bohong kau?

j : tapi sekarang tak kan?

k: sekarang taklah dulu jer.


cuba bayangkan kalau k dengan j masing masing confess masa sekolah silap silap k dengan j ni dah khawin dah pun sekarang.


only one confesssion to get you out of friendzone.


tapi perasaan manusia ni cepat berubah. apa aku cerita ni berdasarkan pengalaman sendiri. siapa j? biarlah rahsia. kitorang kawan je pun sekarang. 



sekarang ni aku pun dah single. hidup aku lebih tenang sekarang cuma masalah dia ... peristiwa kat atas ni berulang tapi dengan manusia lain..



susah kan? aku sukaaaaaaa sangat sangat kat dia.

susah nak cakap tahap suka tu macam mana.


tapi untuk mengelakkan patah hati baik aku tak buat apa apa . since that guy tak suka dekat aku pun.
dia hensem  banyak perempuan suka. aku ni badan dah la tak macam dulu. shape tak ada. gemuk tak lawa semua



baik aku try move on sebelum kejadian lebih buruk terjadi. 





No comments: