December 3, 2015

weigh loss journey (anggap je la macam journal)




guys, let me be clear that i am not a skinny person, not a medium size either

dulu memanglah. dulu lain. dulu berat sekitar 55-60 camtu je.sekarang ko jangan tanyalah beb


antara soalan aku dah biasa dengar dari kawan kawan lama ialah


"una kau makan apa sampai gemuk camni?"

"una kau tak teringin nak kurus ke?"

ataupun

" una kau tak takut ke bf kau lari sebab kau gemuk ni?"


of course aku insecure! gila tak. bila size size camni kau akan rasa macam nak persoalkan keikhlasan semua orang yang bertegur sapa dengan kau.kau rasa semua orang macam sampah. gila plastik . 

kau tegur aku cuma nak mintak tolong je kan? bukan kau nak berkawan betul betul kan?

haaa sampai macam tu sekali kau tahu tak aku fikir?


i hate when people make fun of me. is it wrong if i am putting up some weight under my skin?


aku sebenarnya dah banyak kali dah try diet tapi fail sebab diet aku salah. sekarang niaku diet secara long term. aku makan benda aku nak. aku belasah je semua benda sekarang.tapiiiiiiii.... berat aku tak naik.turun sikit sikit.


sebab aku balancekan dengan senaman ringkas.


aku malam malam masih je beli burger  dekat abang yang buat aku sesat haritu.



relaks je beb? tapi takadalah lepas makan terus tidur. haruslah kau berjaga .

aku kena pantang nasi sebenarnya. boleh kot. since aku pun bukan fans nasi. 




and lagi satu aku fans green tea. hari hari aku minum. guysss green tea sangat elok guys.


lagi lagi bila nafsu makan ko macam naga kepala tiga.


sila beli green tea okay? buatlah jangan malas. inshaallah. bubuh lemon sikit gula sikit. habis dia flush out semua toksik dalam badan korang gais.


tapi bersedialah untuk berebut tandas dengan manusia sekeliling. tapi seriously lepastu kau rasa puas hati gila..



walaupun aku tak kurus pun lagi kerana nafsu ku yang liar terhadap makanan tu, akan tetapi aku merasa teruja sebab .. sebenarnya secara perlahan lahan 

aku dah turun 30kg gais..


kau ingat senang ke nak kurus ni gais?


susah tau gais?



haha dah apahal aku malam ni entry nak bergais gais bagai.



k k aku chow dulu, karang tak pergi kerja plak aku esok ni.


p/s: selamat malam...... XD






No comments: