February 17, 2016

try and error , different people different view and welcome to the new phase






dalam  hidup aku ni. aku banyak mencuba. banyak benda benda baru aku cuba. sebab aku nak bagi diri aku peluang . if things goes wrong , aku try lagi. kalau memang tak sesuai jugak i'll start on another. so macam aku cakap before ni aku ada involve dalam satu lagi benda baru. benda yang before ni aku tak diexposed pun.semua benda anda pros and cons kan. sesuailah untuk orang yang nak ada syarikat sendiri in the future. aku ? tak teringin ke? gila tak teringin. tapi sebab aku tak suka ada string attached aku simply let it go. kau ingat senang senang orang nak bagi kau jadi ceo? modal dah la kau tak keluar langsung. cuma usaha je. ilmu semua company provide confirm la ada perjanjian. kalau aku jumpa benda ni masa umur aku 21 tahun ke aku rasa boleh kot . tapi aku jumpa benda ni masa umur aku 25. yang mana tahun depan kemungkinan aku akan berkhawin.so i decided this is wasn't for me .


pada aku ya, kita memang digalakkan bekerja keras di usia muda, tapi kita juga berhak nak tentukan hidup macam mana kita nak. aku nak kerja keras dalam masa yang sama ada masa untuk keluarga. taknaklah kerja kerja sampai lupa ada mak ayah, ada keluarga sendiri nanti. rumahtangga kemana, kerjaya je aku kejar tak boleh jugak kan? so takpelah. 


different people different view kan? 


since aku dah involved 2 minggu . 2 minggu tu ya tuhan seriously ALLAH je tahu macam mana sibuknya aku. sibuk sampai lupa makan. kau ingat aku spesis lupa makan macam tu ke? aku tanya partner selalu ke macam tu? diorang kata memang hari hari.


ADA DUIT TAK ADA LIFE JUGA TAK BERGUNA GUYS.



everything should in BALANCE.

if i stay a lil bit longer , bulan 5 aku kena pergi phuket for work purposes as well as travel. ye bila fikir balik waaa macam seronok company tanggung. tapi tak habis habis dengan kerjalah kau. 




aku rasa if i want to make my own money, aku boleh je replicate method diorang ni balik , work ethic diorang tu aku boleh tiru. very sistematik. impian aku nak berjaya macam dian je cukuplah. 



tapi sementara itu, aku dah dapat kerja lain. managing related. aku bercadang nak kerja sampai before aku khawin je kot. khawin je aku nak duduk rumah. bussiness kat rumah je. sebab aku nak bakal anak anak aku membesar depan mata aku. haha sweet tak iolzzz? ekhem kalau suami sakit boleh jaga.



mesti korang menyampah kan? ;p


p/s: oh ya aku nak kena keluar ni ada hal. hahaha mengganggur pun busy. 




No comments: