February 26, 2016

Tutorial How To Share Youtube Video To Instagram FREE OF CHARGE ( no jailbreak)






assalamualaikum, hai!

harini aku nak buat tutorial sikit cara cara nak share video dari youtube ke instagram. iphone and android user dua dua boleh guna.  tanpa membuang masa mari ikut step step dibawah


1)download application youtube ke smartphone korang.


2)search video yang korang share, copy link video tersebut


3)pergi safari bagi iphone user dan google bagi android user.sila taip laman web ini  


4)pastekan code tadi di laman web tersebut dan klik button download. copy link url yang telah diconvert.

5)open new page tab. sila taip laman website ini dan pastekan link url yang di copy di step 4. part ni memerlukan kesabaran sikit. lepas korang paste ada icon ready di bahagian bawah dan ada tanda save to dropbox. sila download dropbox dulu di apps store. kemudian sign up dan buat email verification.kemudian sign up jugak cloudconvert dan verify juga email address.


6)selesai step di atas, your download should be ready. lepas dah download sila pergi ke dropbox

7) disitu ada video yang dah di download ke dropbox. click save video dan video tersebut akan di save ke camera roll. 


8) bila dah save , bolehlah korang upload video music ke, apa apa jelah video yang korang suka ke instagram!





aku tahu macam banyak gila step. the best thing is benda ni free. so kalau tak suka bayar, bolehlah ikut cara aku dekat atas ni. kalau tak faham sila tengok video ni. aku pakai iphone tapi aku follow second step sebab lebih senang.

No comments: