February 1, 2016

una and the interview story : a big JUMP and thank you MR KEN.




hey guys,
harini aku nak share pengalaman interview aku untuk entah kali ke berapa. since i went through a lot aku rasa tak salah aku share. company aku apply kerja ni dia satu company berkaitan bussines event management and finance jugak. boleh kata sales oriented la. i met the director himself today . and it was a 30 minutes interview. aku di interview sekali dengan seorang gadis bernama najwa. okay talking about my competitor she was actually really good. dia punya bahasa inggeris guys. kalau dengar boleh ternganga.oh the owner pulak mr ken seorang yang easy going. aku boleh nampak dia ni sebagai seorang yang goal oriented. dia dah cakap pasal matlamat hidup dia. semua benda dia cerita. and aku pulak? hahaha . dia kata it was a big jump from  construction to management.  ya i heard that 4 months ago when i join  twelve cupcakes.


aku memang BERMINAT sangat sangat dengan  bussiness cuma aku nak minat tu tukar jadi DESPERATE. sebab orang DESPERATE ni je yang berjaya. if your eager to succes is aa great as your eager to breath , then you'll achieve your goals. ni semua orang berjaya cakap. Aku kena start cari BIG WHY kenapa aku nak berjaya dalam hidup aku.


aku mengaku aku relaks selama ni sebab aku fikir mama abah mampu tanggung aku. aku selalu fikir aku ada backup. 90% manusia berjaya kat dunia ni berusaha bersungguh sungguh sebab pemikiran diorang tak sama macam aku. kadang kadang feeling SECURE pun tak bagus jugak. so INSECURITIES ni kadang kadang bagus jugak untuk kehidupan kita.


SO PLEASE BEING  INSECURE IN A GOOD WAY.


i am shorlisted for second round interview so tak sabar tunggu esok. what ever the result  would be 
aku terima dengan hati terbuka. sebenarnya dekat dalam diri aku ni masih seorang kanak kanak , aku rasa takut dengan perubahan. aku rasa takut dengan semua benda tapi aku percaya takdir tuhan. 

ALLAH IS A BEST PLANNER. PUT YOUR TRUST ON HIM.


dalam masa 30 minit mr ken dah berjaya bukak mata aku. dulu aku pandang enteng pasal benda benda ni. tapi dalam masa 30 minit je aku dah belajar banyak benda imagine what would i learn tomorrow? esok 3 jam punya interview. i need to open up for change. mana tahu maybe ini yang aku tunggu selama ni?



kalau tak pun aku terima dan tak kecewa .sebab mr ken dah ajar aku banyak benda.

thank you mr ken :)




lepas interview aku pergi naik lrt ke kl sentral and makan bibimbap and fruitbingsoo dekat nu sentral 
sedap beb. aku dah pernah  buat review pasal makanan ni so rajin rajin la cari k?




No comments: