April 20, 2016

monolog



dah 5 hari berlalu.
5 hari berpisah dengan kawan kawan. dan harini hari ketiga aku posting. tapi harini shafiq dah "cuti"kan aku sebab harini dia tak ada. so dia tak dapat ajar aku. semalam syafiq tak ada gak farah ajar aku. not bad gak dia ajar sebenarnya. sekarang aku cuma pening soal staff je. staff ada yang okay ada yang tak okay yang tu normal .




aku sekarang try nak bersabar, kurangkan baran walau pun kawan kawan aku fikir aku ni penyabar hakikatnya aku bukan penyabar. aku sangat sangat baran lagi lagi kalau melibatkan kerja, dan orang buat perangai. 



yelah maybe sebab aku tak sihat kot. tu yang sikit sikit berangin je. pasal kesihatan pulak
aku semalam dah jumpa doktor. aku tak tahu tahap keseriusan penyakit yang aku alami ni sebab aku pun malas nak cerita banyak. cukuplah aku cakap kalau aku lewat sikit jumpa doktor probably masalah aku makin teruk. terima kasih kat makcik aku sebab belikan ubat alternatif lain. selain daripada ubat doktor, aku pun ada try petua petua kawan aku bagi. setakat harini dah okay sikit. aku harap harini okay teruslah . tak sanggup aku macam ni lama lama.



aku rasa aku nak make rules untuk diri sendiri la. aku taknak bawak masalah kerja balik ke rumah. whatever happened in the office stay in the office. aku pun ada life jugak. lagipun aku dah ada target hidup sendiri. i am not doing this forever . gila ke apa. no way... 



pasal cinta ke apa ke pun aku malas nak fikir lagi. a lot going on in 7 weeks. he's being insecure and i don't know why. i love all of my friends, eventhough we were just met. sometime aku pun perlu masa dengan kawan kawan kan? it's not that i don't love him anymore but he did the exact same thing and i don't even say a word. if i can tolerate with him, why can't him tolerate with me? 


nevermind, maybe salah aku jugak kot . maybe he is not convinced yet.maybe dia tak biasa tengok aku friendly dengan orang. group kawan yang ini adalah group ke dua selain kawan kolej aku dulu. dia dah lama tak tengok aku mesra dengan orang . not this fast. dulu aku ambik masa 2 tahun untuk rapat dengan kawan kawan kolej aku. baru aku start keluar keluar sekali. so maybe dia terkejut kot. maybe.


hmm malas la nak tulis panjang panjang pasal topik ni. next entry aku nak cerita benda menarik sendiri.


bosanlah tulis pasal diri sendiri ni.






No comments: