August 9, 2017

World Of Our Own. UNA X SHYAFIQ


hello guys.

lama tak menulis. harini sistur nak buat sesi luahan perasaan sedikit. as you know
i am currently with shyafiq Ashraf , my love and bestfriend. we are together for 10 months now. baru lagi .. and yet because i dah tua kitorang macam dah kena start fikir for the next move. 
aku bukanlah manusia yang tergesa gesa untuk bernikah. next move ini bermaksud to get both of us a stable career first walaupun ramai cakap rezeki dari ALLAH, tapi ini tidak bermaksud kita kena bertindak melulu .awak khawin mak ayah sponsor janganlah banyak cakap.
NO, just shhhh okay?


just duduk je kau diam diam kat situ. hahaha. sebagai manusia yang boros (mengaku)
aku hendak juga melatih diri untuk mengawal nafsu aku. bagi yang mengenali aku diorang tahu aku 
dan sephora tidak dapat dipisahkan . ibarat aur dan tebing , isi dan kuku, minyak dan kuali dan perumpamaan lain yang semaksud dengannya.



here is Mr shyafiq Ashraf.
i am not demanding. all the things i have now, is 100% comes from my hardwork and effort.
aku malas nak cerita banyak , nanti orang kata riak. hidup aku biasa je macam orang lain. cuma aku suka ambik gambar kat tempat mahal mahal, suka upload benda aku beli sampai ada orang pm nak pinjam duit la. ajak join itu la inilah. actually aku kerja biasa saja, dan orang biasa . 
social media ni guys ibarat canvas you can "draw" or "potrait" your life the way you wanted. 

because of my hobby sometimes aku berhabis banyak jadi aku kena kurangkan gejala tidak sihat untuk dompet ini secara perlahan lahan. 


ootd tak berapa nak ootd hari ini.
kena start fikir my future . beli harta sendiri, rumah contohnya, 
long term career untuk kami berdua. sebab sejujurnya aku dengan dia dah tak happy nak kerja tempat tu lagi. yes guys, we're collegues. only that he is my superior

aku ada terfikir jugak nak masuk kerja construction balik cuma rezeki belum ada lagi. berdasarkan kadar ekonomi negara kita yang tak berapa nak baik sekarang aku agak berhati hati . 

sebenarnya aku dah ada long term plan, tapi memandangkan long term plan tu memerlukan knowledge yang agak wide and mental yang strong beserta modal yang banyak maka, aku kena cari 1 job yang boleh feed and widen my knowledge on that scope. awal lagi tak payah la cerita. kalau jadi nanti baru lah aku cerita. kalau korang nampak tetiba aku upload beli bmw ke, pakai beg chanel ke maksudnya long term project aku tu dah berjaya la tu.


oh ya aku nak kena balik ni, cousin aku dari tadi call sorang nak kirim madame waffle, sorang nak suruh aku barang kat cold storage. 

till then ttyl










No comments: